BAP 18

VE RAB Haruna söyledi: Sen ve seninle beraber oğulların, ve atalarının evi makdise ait günahı taşıyacaksınız; ve sen ve seninle beraber oğulların kâhinliğinize ait günahı taşıyacaksınız.
2. Ve sana bağlansınlar, ve sana hizmet etsinler diye kardeşlerini, Levi sıptını, atanın sıptını da seninle beraber yaklaştır; ancak sen ve seninle beraber oğulların şehadet çadırının önünde olacaksınız.
3. Ve senin bekçiliğini ve Çadırın bütün bekçiliğini tutacaklar; ancak hem onlar, hem de siz ölmiyesiniz diye makdisin takımlarına ve mezbaha yaklaşmıyacaklar.
4. Ve sana bağlanacaklar, ve Çadırın her hizmeti için toplanma çadırının bekçiliğini tutacaklar; ve yabancı size yaklaşmıyacak.
5. Ve artık İsrail oğulları üzerine gazap olmasın diye makdisin bekçiliğini ve mezbahın bekçiliğini siz tutacaksınız.
6. Ve işte ben, İsrail oğulları arasından, kardeşlerinizi, Levilileri aldım; toplanma çadırının hizmetini yapmak için RABBE verilmiş olan onlar size hediyedir.
7. Ve sen ve seninle beraber oğulların mezbahın her şeyi için, ve perdenin iç tarafı için kâhinliğinizi tutacaksınız; size kâhinlik hizmetinizi hediye olarak veriyorum; ve yaklaşan yabancı öldürülecektir.
8. Ve RAB Haruna söyledi: Ve işte, ben, kaldırma takdimelerimin, İsrail oğullarının bütün mukaddes şeylerinin, bekçiliğini sana verdim; onları meshten dolayı sana ve ebedî pay olarak oğullarına verdim.
9. Ateşten alıkonan çok mukaddes şeylerden şunlar senin olacak: bana getirecekleri onların her takdimesi, onların her ekmek takdimesi, ve onların her suç takdimesi, ve onların her günah takdimesi, senin için ve oğulların için çok mukaddes olacaklar.
10. Onları çok mukaddes şeyler olarak yiyeceksin; her erkek ondan yiyecek; sana mukaddes olacaktır.
11. Şu da senindir: onların hediyesinin kaldırma takdimesini, İsrail oğullarının bütün sallama takdimelerini, onları sana, ve seninle beraber oğullarına ve kızlarına ebedî pay olarak verdim; senin evinde tahir olan herkes onu yiyecektir.
12. RABBE verdikleri turfandaları, yağın en iyisinin hepsini, ve yeni şarabın ve buğdayın en iyisinin hepsini sana verdim.
13. Memleketlerinde olanın hepsinden RABBE getirdikleri ilk olgun meyvalar senin olacak; senin evinde tahir olan herkes onu yiyecektir.
14. İsrailde vakfedilen her şey senin olacaktır.
15. İnsan olsun hayvan olsun, RABBE takdim ettikleri her beden sahibinden ilk doğan senin olacak; ancak insanın ilk doğanı için mutlaka fidye verdireceksin, ve murdar hayvanların ilk doğanı için fidye verdireceksin.
16. Ve fidyesi verilecek olanlardan, bir aylıktan itibaren, senin biçtiğin kıymete göre, makdis şekeline göre, (o yirmi geradır) beş şekel gümüş olarak fidye verdireceksin.
17. Ancak ineğin ilk doğanı, yahut koyunun ilk doğanı, yahut keçinin ilk doğanı için fidye verdirmiyeceksin; onlar mukaddestirler; onların kanını mezbah üzerine serpeceksin, ve onların yağını ateşle yapılan takdime, RABBE hoş koku olarak yakacaksın.
18. Ve onların eti senin olacak, sallama döşü gibi ve sağ but gibi senin olacak.
19. İsrail oğullarının RABBE takdim ettikleri mukaddes şeylerin bütün kaldırma takdimelerini sana ve seninle beraber oğullarına ve kızlarına ebedî pay olarak verdim; sana ve seninle beraber zürriyetine RABBİN önünde ebedî tuz ahdidir.
20. Ve RAB Haruna dedi: Onların diyarında senin mirasın olmıyacak, ve onlar arasında sana pay olmıyacak; İsrail oğulları arasında senin payın ve mirasın ben im.
21. Ve işte, İsrailde bütün ondalığı miras olarak Levi oğullarına, yaptıkları hizmetlerinin, toplanma çadırı hizmetinin bedeli olmak üzre verdim.
22. Ve artık İsrail oğulları suç yüklenmesinler, ve ölmesinler diye, toplanma çadırına yaklaşmıyacaklar.
23. Fakat toplanma çadırının hizmetini Levililer yapacaklar, ve onların günahını taşıyacaklar; nesillerinizce ebedî kanun olacak; ve İsrail oğulları arasında onların mirası olmıyacak.
24. Çünkü İsrail oğullarının kaldırma takdimesi olarak RABBE arzettikleri ondalığı, miras olarak Levililere verdim; onun için onlara dedim: İsrail oğulları arasında onlara miras olmıyacaktır.
25. Ve RAB Musaya söyliyip dedi:
26. Levililere de söyliyip onlara diyeceksin: İsrail oğullarından mirasınız olarak size verdiğim ondalığı aldığınız zaman, ondan RABBE kaldırma takdimesini, ondalığın ondalığını arzedeceksiniz.
27. Ve sizin kaldırma takdimeniz harmandan buğday gibi ve mâsaranın doluluğu gibi size sayılacak.
28. Böylece İsrail oğullarından alacağınız ondalıklarınızın hepsinden RABBE kaldırma takdimesini siz de arzedeceksiniz; ve ondan kâhin Haruna RABBİN kaldırma takdimesini vereceksiniz.
29. Aldığınız bütün hediyelerden RABBİN her kaldırma takdimesini, en iyisinin hepsinden, ondan takdis olunmuş kısmından arzedeceksiniz.
30. Bunun için onlara diyeceksin: Ondan en iyisini arzettiğiniz zaman, Levililere harman mahsulü gibi, ve mâsara mahsulü gibi sayılacak.
31. Ve siz ve eviniz halkı her yerde onu yiyeceksiniz; çünkü o ücretiniz, toplanma çadırında olan hizmetinizin bedelidir.
32. Ve ondan en iyisini arzedince, ondan dolayı suç taşımıyacaksınız; ve İsrail oğullarının mukaddes şeylerini bozmıyacaksınız, ve ölmiyeceksiniz.