BAP 23

VE Balam Balaka dedi: Burada bana yedi mezbah yap, ve burada benim için yedi boğa ve yedi koç hazırla.
2. Ve Balak Balamın söylediği gibi yaptı; ve Balak ile Balam her mezbahta bir boğa ve bir koç arzettiler.
3. Ve Balam Balaka dedi: Senin yakılan takdimenin yanında dikil, ve ben gideyim; belki RAB beni karşılamağa gelecektir; ve bana göstereceği ne ise, sana bildiririm. Ve çıplak bir tepeye gitti.
4. Ve Allah Balamı karşıladı; ve Balam ona dedi: Yedi mezbah hazırladım, ve her mezbahta bir boğa ile bir koç arzettim.
5. Ve RAB Balamın ağzına bir kelâm koyup dedi: Balakın yanına dön, ve böyle söyliyeceksin.
6. Ve onun yanına döndü, ve işte, o ve Moabın bütün reisleri yakılan takdimesinin yanında duruyorlardı.
7. Ve meseline başlıyıp dedi: Balak beni Aramdan, Moab kıralı beni Şark dağlarından getirdi; Gel, benim için Yakuba lânet et, ve gel, İsraile beddua et, dedi.
8. Allahın lânet etmediğine ben nasıl lânet edeyim? Ve RABBİN beddua etmediğine ben nasıl beddua edeyim?
9. Çünkü kayaların doruğundan onu görüyorum, ve tepelerden onu temaşa ediyorum; İşte, ayrıca oturan bir kavmdır, ve milletler arasında sayılmıyacaktır.
10. Kim Yakubun tozunu sayabilir, ve İsrailin dörtte birini hesap edebilir? Canım salihlerin ölümü ile ölsün, ve sonum onunki gibi olsun!
11. Ve Balak Balama dedi: Bana ne yaptın? düşmanlarıma lânet etmek için seni getirdim, ve işte, sen onları ancak mubarek kıldın.
12. Ve cevap verip dedi: RABBİN ağzıma koyduğunu söylemeğe dikkat etmeli değil miyim?
13. Ve Balak ona dedi: Rica ederim, benimle başka bir yere gel, oradan onları göreceksin; ancak onların ucunu göreceksin, ve onların hepsini görmiyeceksin; ve oradan benim için onlara lânet et.
14. Ve onu Tsofim kırına, Pisga tepesine götürdü, ve yedi mezbah yaptı, ve her mezbahta bir boğa ve bir koç arzetti.
15. Ve Balaka dedi: Burada senin yakılan takdimenin yanında dikil, ve ben orada RABBİ karşılayayım.
16. Ve RAB Balamı karşıladı, ve onun ağzına bir söz koyup dedi: Balakın yanına dön, ve böyle söyliyeceksin.
17. Ve onun yanına geldi, ve işte, o ve kendisile beraber Moab reisleri yakılan takdimesinin yanında duruyorlardı. Ve Balak ona dedi: RAB ne söyledi?
18. Ve meseline başlıyıp dedi: Ey Balak, kalk ve dinle; Ey Tsippor oğlu, bana kulak ver;
19. Allah insan değil ki, yalan söylesin, ve insan oğlu değil ki, nadim olsun; O söyler de onu yapmaz mı? Yahut söz verir de icra etmez mi?
20. İşte, mubarek kılmak için emir aldım; ve o mubarek kıldı, ve ben geri çeviremem.
21. Yakubda fesat görmedi. Ve İsrailde haksızlık görmedi, Allahı RAB onunladır, ve aralarında kırala mahsus alkış vardır.
22. Allah onları Mısırdan çıkarıyor; Yaban öküzü gibi kuvveti var.
23. Gerçek Yakubda sihirbazlık yoktur; Ve İsrailde falcılık yoktur; Şimdi Yakubla İsrail hakkında: Allah neler yaptı! denilecektir.
24. İşte, kavm dişi aslan gibi kalkıyor, ve kendisini aslan gibi kaldırıyor; Şikârını yiyinciye kadar, ve öldürülmüş olanların kanını içinciye kadar yatmıyacaktır.
25. Ve Balak Balama dedi: Onlara hiç lânet etme, fakat onları mubarek de kılma.
26. Fakat Balam Balaka cevap verip dedi: RAB ne söylerse, hepisini yapmalıyım, diye sana söylemedim mi?
27. Ve Balak Balama dedi: Rica ederim, gel seni başka bir yere götüreyim; belki Allahın gözüne hoş görünür de onlara benim için oradan lânet edersin.
28. Ve Balak Balamı çöle bakan Peor tepesine götürdü.
29. Ve Balam Balaka dedi: Burada bana yedi mezbah yap, ve burada benim için yedi genç boğa, ve yedi koç hazırla.
30. Ve Balak Balamın dediği gibi yaptı, ve her mezbahta bir boğa ve bir koç arzetti.