BAP 24

VE İsraili mubarek kılmak RABBİN gözünde iyi olduğunu Balam görünce, obir defalar gibi alâmetler aramağa gitmedi, fakat yüzünü çöle doğru çevirdi.
2. Ve Balam gözlerini kaldırdı, ve İsraili sıptlarına göre oturmakta gördü; ve onun üzerine Allahın Ruhu geldi.
3. Ve meseline başlıyıp dedi: Beor oğlu Balam diyor, ve gözü açılmış olan adam diyor;
4. Allahın sözlerini işiten adam, düşerek, ve gözleri açık olarak, Kadîrin rüyetini gören adam diyor:
5. Ey Yakub, senin çadırların, Ey İsrail, meskenlerin ne güzeldir!
6. Vadiler gibi yayılmışlardır, ırmak kenarında olan bahçeler gibi, RABBİN diktiği öd ağaçları gibi, sular kenarındaki erz ağaçları gibidirler.
7. Onun kovalarından su akacaktır, ve onun zürriyeti çok sularda olacaktır, ve onun kıralı Agagdan boylu olacak, ve onun kırallığı yükseltilecektir.
8. Allah onu Mısırdan çıkarıyor; Onun yaban öküzü gibi kuvveti var; Kendisine hasım olan milletleri yiyecek, ve onların kemiklerini kıracak, ve okları ile onları delecektir.
9. Çömeldi, aslan gibi yattı, ve dişi aslan gibi; onu kim kaldıracak? Seni mubarek kılan mubarek olsun, ve sana lânet eden lânetli olsun.
10. Ve Balama karşı Balakın öfkesi alevlendi, ve ellerini birbirine vurdu; ve Balak Balama dedi: Düşmanlarıma lânet etmek için seni çağırdım, ve işte, bu üç keredir onları ancak mubarek kıldın.
11. Ve şimdi kendi yerine kaç; sana çok ikram ederim, demiştim; ve işte, RAB seni ikramdan mahrum etti.
12. Ve Balam Balaka dedi: Balak bana evini gümüş ve altınla dolu olarak verse bile, kendiliğimden iyilik yahut kötülük etmek için RABBİN sözünden öte geçemem;
13. RAB ne söylerse onu söyliyeceğim, diye bana gönderdiğin ulaklarına da söylemedim mi?
14. Ve şimdi işte, ben kavmıma gidiyorum; gel, bu kavmın son günlerde senin kavmına yapacağı şeyi bildireyim.
15. Ve meseline başlıyıp dedi: Beor oğlu Balam diyor, ve gözü açılmış olan adam diyor;
16. Allahın sözlerini işiten, ve Yüce Olanın bilgisini bilen, düşerek, ve gözleri açık olarak, Kadîrin rüyetini gören diyor:
17. Onu görüyorum, fakat şimdi değil; Ona bakıyorum, fakat yakın değil; Yakubdan bir yıldız çıkacak, ve İsrailden bir asa kalkacak, ve bir ucundan obir ucuna kadar Moabı vurup kıracak, ve bütün kavga oğullarını ezecek.
18. Ve onun düşmanları, Edom, mülk olacak, Seir de mülk olacak; Ve İsrail kudretli iş yapacak.
19. Ve Yakub zürriyetinden biri saltanat sürecek, ve artakalanın şehirden kökünü kesecek.
20. Ve Amaleki gördü, ve meseline başlıyıp dedi: Amalek milletlerin birincisi idi; Fakat sonu helâke gidecektir.
21. Ve Kenîyi gördü, ve meseline başlıyıp dedi: Senin meskenin kuvvetlidir, ve senin yuvan kaya içine konulmuştur.
22. Aşur seni sürgün edinciye kadar, Kenîler harap olacaktır.
23. Ve meseline başlıyıp dedi: Ah, Allah bunu yaptığı zaman kim yaşıyacak?
24. Ve Kittim kıyısından gemiler gelecek, ve Aşuru alçaltacaklar, ve Eberi alçaltacaklar; Ve o da helâke gidecektir.
25. Ve Balam kalktı, ve gidip yerine döndü; ve Balak da kendi yoluna gitti.