BAP 22

VE İsrail oğulları göç ettiler, ve Moab ovalarında, Erdenin ötesinde Eriha karşısında kondular.
2. Ve İsrailin Amorîlere yapmış olduğu bütün şeyleri Tsippor oğlu Balak gördü.
3. Ve kavmın yüzünden Moab çok korktu, çünkü çoktular; ve Moab İsrail oğulları yüzünden sıkıldı.
4. Ve Moab Midyan ihtiyarlarına dedi: Öküz kırın otunu yaladığı gibi bu cümhur da şimdi bütün etrafımızı yalıyacak. Ve o vakitler Tsippor oğlu Balak Moab kıralı idi.
5. Ve Beor oğlu Balamı çağırmak için Irmak kenarında, kavmının oğullarının memleketi olan Petora ulaklar gönderip ona dedi: İşte, Mısırdan bir kavm çıktı; işte, yerin yüzünü kaplıyor, ve benim karşımda oturuyor.
6. Ve rica ederim, şimdi gel, benim için bu kavma lânet et; çünkü o benden kuvvetlidir; belki muktedir olurum da onu vururuz, ve onu memleketten kovarım; çünkü bilirim ki, senin mubarek kıldığın kimse mubarek olur, ve lânet ettiğin kimse lânetli olur.
7. Ve Moab ihtiyarları ile Midyan ihtiyarları ellerinde falcılık ücretleri olarak gittiler; ve Balama geldiler, ve ona Balakın sözlerini söylediler.
8. Ve onlara dedi: Bu geceyi burada geçirin, ve RABBİN bana söyliyeceğine göre size cevap vereceğim; ve Moab reisleri Balamın yanında kaldılar.
9. Ve Allah Balama geldi, ve dedi: Evinde olan bu adamlar kimdir?
10. Balam Allaha dedi: Moab kıralı Tsippor oğlu Balak bana gönderip dedi:
11. İşte, Mısırdan çıkan kavm memleketin yüzünü kaplıyor; şimdi gel, benim için ona lânet et, belki onunla cenketmeğe muktedir olurum, ve onu kovarım.
12. Ve Allah Balama dedi: Onlarla gitmiyeceksin; o kavma lânet etmiyeceksin; çünkü mubarektir.
13. Ve Balam sabahlayın kalktı, ve Balakın reislerine dedi: Memleketinize gidin; çünkü RAB sizinle beraber gitmek için bana izin vermek istemiyor.
14. Ve Moab reisleri kalktılar, ve Balaka gidip dediler: Balam bizimle beraber gelmek istemedi.
15. Ve yine Balak onlardan daha çok, ve daha itibarlı reisler gönderdi.
16. Ve Balama gelip ona dediler: Tsippor oğlu Balak şöyle diyor: Rica ederim, yanıma gelmek için sana bir şey mani olmasın;
17. çünkü sana ziyadesile ikram edeceğim, ve bana ne dersen hepsini yapacağım; şimdi rica ederim, gel, benim için bu kavma lânet et.
18. Ve Balam cevap verip Balakın kullarına dedi: Balak bana evini gümüş ve altınla dolu olarak verse bile, küçük olsun büyük olsun bir şey yapmak için Allahım RABBİN sözünden öte geçmeğe muktedir değilim.
19. Ve şimdi rica ederim, siz de bu gece burada kalın, ve RAB bana daha ne diyecek bakayım.
20. Ve Allah geceleyin Balama geldi, ve ona dedi: Eğer bu adamlar seni çağırmak için geldilerse, kalk onlarla git; ve ancak sana söyliyeceğim şeyi yapacaksın.
21. Ve Balam sabahlayın kalktı, ve eşeğine palan vurdu, ve Moab reislerile beraber gitti.
22. Ve gittiği için Allahın öfkesi alevlendi; ve RABBİN meleği ona karşı durmak için yol üzerine dikildi. Ve o eşeğine binmişti, ve kendisile beraber iki uşağı vardı.
23. Ve eşek, yalın kılıcı elinde, yolda dikilmekte olan RABBİN meleğini gördü; ve eşek yoldan sapıp tarlanın içine girdi; ve Balam yola döndürmek için eşeğe vurdu.
24. Ve RABBİN meleği bağlar arasında dar bir yolda durdu; bu tarafta duvar, o tarafta duvar vardı.
25. Ve eşek RABBİN meleğini görüp duvara sıkıştı, ve Balamın ayağını duvara sıkıştırdı; ve yine eşeğe vurdu.
26. Ve RABBİN meleği ileri gitti, ve sağa sola sapmak için yol olmıyan dar bir yerde durdu.
27. Ve eşek RABBİN meleğini gördü, ve Balamın altında çöktü; ve Balamın öfkesi alevlendi, ve değneğile eşeğe vurdu.
28. Ve RAB eşeğin ağzını açtı, ve o Balama dedi: Sana ne yaptım ki, bana böyle üç kere vurdun?
29. Ve Balam eşeğe dedi: Çünkü benimle eğlendin; keşke elimde bir kılıç olsa idi, şimdi seni öldürürdüm.
30. Ve eşek Balama dedi: Bütün ömründe, bugüne kadar üzerime bindiğin eşeğin ben değil miyim? sana hiç böyle yapar mı idim? Ve o: Hayır, dedi.
31. Ve RAB Balamın gözlerini açtı, ve yalın kılıçı elinde olarak RABBİN meleğini yolda dikilmekte gördü, ve başını iğdi, ve yüzüstü yere düştü.
32. Ve RABBİN meleği ona dedi: Niçin eşeğine böyle üç kere vurdun? İşte ben, karşı durmak için çıktım; çünkü önümde yolun helâke götürüyor;
33. ve eşek beni gördü, ve bu üç keredir önümden saptı; eğer önümden sapmasa idi, gerçek şimdi seni öldürmüş olurdum, ve onu sağ bırakmış olurdum.
34. Ve Balam RABBİN meleğine dedi: Suç ettim; çünkü bana karşı yolda dikildiğini bilmedim; ve şimdi, eğer senin gözünde kötü ise, evime dönerim.
35. Ve RABBİN meleği Balama dedi: Bu adamlarla git; fakat yalnız sana söyliyeceğim sözü söyliyeceksin. Ve Balam Balakın reislerile beraber gitti.
36. Ve Balak Balamın gelmekte olduğunu işitince, onu karşılamak için, Arnon sınırında, sınırın başında olan Moab şehrine çıktı.
37. Ve Balak Balama dedi: Seni çağırtmak için bilhassa adam göndermedim mi? niçin bana gelmedin? gerçek sana ikram etmeğe muktedir değil miyim?
38. Ve Balam Balaka dedi: İşte, sana geldim; ya şimdi hiç bir şey söylemeğe muktedir miyim? Allahın ağzıma koyacağı sözü söyliyeceğim.
39. Ve Balam Balakla beraber gitti, ve Kiryat-hutsota geldiler.
40. Ve Balak sığırlar ve koyunlar kurban etti, ve Balama ve onunla beraber olan reislere gönderdi.
41. Ve vaki oldu ki, sabahlayın Balak Balamı aldı, ve onu Baalın yüksek yerlerine çıkardı; ve oradan kavmın son ucunu gördü.